Dieta przedszkolaka

Wraz z rozwojem naszego dziecka, należy wzbogacić jego dietę o bardziej zróżnicowane posiłki. Wiek przedszkolny charakteryzuje się dużym wysiłkiem intelektualnym i fizycznym malucha, będzie on więc potrzebował sporo energii. Na ogół, posiłki w przedszkolu są dosyć dobrze skomponowane pod względem składników odżywczych. Rodzice powinni jednak pamiętać, że również w domu należy podawać dziecku odpowiednie produkty.

Dieta przedszkolaka powinna dostarczać mu codziennie około 1350-1700 kalorii. Dotyczy to oczywiście dzieci, które prawidłowo się rozwijają i posiadają normalną masę ciała. W przypadku dzieci z nadwagą, otyłością lub niedowagą, specjalna dieta powinna być zatwierdzona przez lekarza. Inaczej ma się też sprawa w przypadku maluchów cierpiących na alergię czy inne przypadłości.

Należy pamiętać, że wszystkie składniki odżywcze są najlepiej przyswajane, jeśli pochodzą z naturalnych źródeł. Przedszkolak powinien unikać jedzenia produktów wysoko przetworzonych, sztucznych, z barwnikami i konserwantami. Dieta powinna składać się z odpowiednio dobranych produktów z piramidy żywieniowej, czyli ze zbóż, owoców i warzyw, białka, cukrów i tłuszczy. Zboża zawierają cenny błonnik, który wspomaga proces trawienia.

Powinny mieć one niewielki stopień przemiału, gdyż wtedy jest w nich więcej cennych składników. Jeśli chodzi o białko to dobrze żeby jego źródłem było chude mięso i ryby. Owoce i warzywa należy spożywać 5 razy dziennie. Cukry i tłuszcze stanowią jedynie dodatek, nie mogą być spożywane w dużych ilościach, gdyż prowadzi to do nadwagi i otyłości.